יום שישי , 29 מרץ 2024
בית | יורו 2016 | אוהדים בפאריס: מתחם מדהים לרגלי מגדל אייפל
מתחם אוהדים בפאריס לרגלי מגדל אייפל. חגיגה צרפתית (צילום: Gabriel Villena flickr_cc)

אוהדים בפאריס: מתחם מדהים לרגלי מגדל אייפל

איזור מיוחד נבנה עבור אוהדים בפאריס למשך יורו 2016. אז כמה אנשים נכנסים לשם, מתי פתוח ואיך מגיעים? הכל כאן

מתחם אוהדים בפאריס נבנה ממש לרגלי מגדל אייפל, הסמל המוכר ביותר של בירת צרפת. מקום לעשרות אלפי אנשים, פעילויות מלהיבות ואווירת מסיבה בעיר האורות – זה בדיוק מה שהתכוונו ליצור מארגני טורניר יורו 2016, שנערך בין 10 ביוני ל-10 ביולי.

אז מה מחכה למיליוני אוהדים בפאריס? פאן-זון שמכיל עד 90 אלף בני אדם בשאן דה מאר, השדרה הפרושה לרגלי מגדל אייפל. הכניסה למתחם בחינם והמקום נפתח בין 10 ביוני, היום בו נערך משחק הפתיחה בין צרפת לרומניה (1:2), עד ל-10 ביולי – התאריך בו ייערך גמר יורו 2016 בסטאד דה פראנס.

המתחם כולו הוגדר כמקום מפגש עבור אוהדים בפאריס שהגיעו מכל העולם. הפאן-זון כולל פעילויות הקשורות לכדורגל וכן הקרנה של משחקי יורו 2016 על גבי מסכי ענק, הכל במטרה ליצור אווירה חגיגית וחוויה בלתי נשכחת מהטורניר בצרפת.

מגדל אייפל, הסמל הכי מוכר של פאריס (צילום: Florencia Lewis flickr cc)
מגדל אייפל, הסמל הכי מוכר של פאריס (צילום: Florencia Lewis flickr cc)

במקום ישנו איזור רגיעה עם כורסאות, ערסלים ושמשיות. כמו כן יש עמדות לצביעת פנים, איזור ריקודים, קריוקי-אופרה (הצרפתים מנסים לדחוף קצת תרבות להמונים), מסך ענק בגודל 420 מטרים רבועים לצד 8 מסכים אחרים, משחקי כדורגל שונים ומשונים וגם הופעה של להקת MUSE ב-28 ביוני במגדל אייפל (מכירת כרטיסים מיוחדת).

אוהדים בפאריס יכול להיכנס למתחם דרך אחת מ-6 כניסות שממוקמות על הגישה משלושה רחובות מרכזיים: שדרות de la Motte-Piquet, שדרות Joseph Bouvard ושדרות Charles-Risler. שעות הפתיחה אינן קבועות לאורך כל הטורניר.

Parc du Champ-de-Mars

הפארק בו ממוקם מתחם האוהדים לרגלי מגדל אייפל נחנך ב-1780 ומתמשך מבית הספר הצבאי עד מגדל אייפל. המקומיים נוהגים לרבוץ בימי חופש על המדשאות ובמקום יש נוף נהדר למגדל המתכתי העצום. בקצה השני תוכל למצוא את "קיר השלום" שנבנה בשנת 2000.

מתחם אוהדים בפאריס: שעות הפתיחה

12-19, 21, 25-26 ביוני: מ-12 בצהריים עד חצות (שעון מקומי)

14, 22 ו-27 ביוני: מ-15:00 עד חצות

20 ביוני: משש בערב עד חצות

30 ביוני, 1-3, 6-7 ו-10 ביולי: מ-16:00 עד חצות
– מתחם האוהדים עשוי להיסגר בימים בהם לא נערכים משחקים.

מתחם אוהדים בפאריס: איך מגיעים?

ברכבת התחתית (metro): בקו 6 לתחנת ביר חכים או Dupleix, בקווים 6 או 9 לתחנת טרוקדרו, בקו 9 לתחנת בית הספר הצבאי (Ecole Militaire).

ברכבת העילית (RER): בקו C לחנת Champ de Mars tour Eiffel.

באוטובוס: קווים 42, 69, 72, 82 ו-87.

עשו לנו לייק

מגדל אייפל

הסמל המוכר ביותר של פאריס הוצג בתערוכה העולמית של 1889 לציון מאה שנים למהפכה הצרפתית. בתוך שנתיים, חודשיים ו-5 ימים הוקם מבנה מתכת ענקי שמתנשא לגובה 324 מטרים ושוקל 10,100 טונות. למגדל, שעוצב על ידי האדריכל גוסטב אייפל, יש 3 קומות: בראשונה ישנן חנויות, בשניה מחכה מסעדת ז'ול ורן המפורסמת ובשלישית תצפית מרהיבה על עיר האורות. אפשר לעלות במעליות או במדרגות (קחו אוויר. הרבה אוויר).

פארק champ du mars בצילום ממגדל אייפל (צילום: Ivo Jansch flickr_cc)
פארק champ du mars בצילום ממגדל אייפל (צילום: Ivo Jansch flickr_cc)

למי שמעוניין לחמוק קצת מההמולה של איזור מגדל אייפל, יש מתחם אוהדים צנוע יותר בסן דני, לא רחוק מאיצטדיון פארק דה פּראנס. הוא ממוקם בפארק לגיון הכבוד, מכיל עד 10 אלפים אנשים וכולל פעילויות, הופעות, כפר ילדים, עמדות DJ והקרנת משחקים על מסכי ענק. אפשר להגיע בקו 13 של המטרו או בקו D של הרכבת העילית.

חבילות ספורט ליורו

עוד באותו נושא...

כרטיסים לפריז סן ז'רמן: תופסים משחק כדורגל בבירת צרפת

מבנים יפהפיים, אוכל משובח והיסטוריה עשירה יש, אבל מה עם ספורט? יש ויש. כאן תמצאו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *