יום שבת , 21 ספטמבר 2019
בית | כללי | המורשת של ברזיל 2014: "המונדיאל החברתי הראשון"
ההפתעות שיגעו את המהמרים. ברזיל 2014
ההפתעות שיגעו את המהמרים. ברזיל 2014

המורשת של ברזיל 2014: "המונדיאל החברתי הראשון"

מיליארדי סטאטוסים ולייקים בפייסבוק, זינוק ענק באינסטגרם ומיליוני עוקבים בטוויטר. מונדיאל 2014 ייזכר לא רק בשל האירועים על הדשא, אלא גם בזכות הרשתות החברתיות

לא מעט בעיות נשמעו לקראת המונדיאל בברזיל, ביניהן ההכנה הלקויה של חלק מהאיצטדיונים והחשש מהפגנות ומחאות. אולם, בסופו של דבר, כמעט כל הצרות נעלמו ברגע שבעיטת הפתיחה הראשונה נשמעה. אחרי שהכל נגמר, ספ בלאטר נתן לוועדה המארגנת ציון של 9.25 מתוך 10 לטורניר. ההערה המרכזית שלו נגעה להתמודדות של המארגנים עם אפליה בתוך האיצטדיונים. כזכור, לא מעט ביקורת הושמעה על כך שמרבית הצופים הברזילאים ביציעים היו בני אליטות לבנים ולא השחורים, שנחשבים לבני המעמד הנמוך במדינה.

בנושא זה, בלאטר אף שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וביקש ממנו להימנע מאפליה כלשהי במהלך משחקי גביע העולם ברוסיה ב-2018. על הטורניר בברזיל אמר ספ בלאטר: "פיפ"א השתפרה בארבע השנים האחרונות, הטורניר השתפר גם הוא. המונדיאל הזה ייזכר כטורניר מיוחד מאוד". לשם השוואה, לפני ארבע שנים העניק נשיא פיפ"א למארחת דרום אפריקה ציון של 9 מתוך 10.

לצד זה, נראה כי מונדיאל 2014 ייזכר בעיקר בזכות הטכנולוגיה שלו. בפיפ"א הגדירו אותו כ"מונדיאל החברתי הראשון בהיסטוריה", זה שבו הרשתות החברתיות השתלטו על השיח המרכזי סביב הטורניר. הממים השונים הציפו את הרשת אחרי כל משחק וכל אירוע ייחודי ובנוסף, הרשתות החברתיות הגבירו את המעורבות של הצופים במונדיאל. לפי פיפ"א, מיליארד איש ביקרו ב"איצטדיון הגלובאלי" שלה. כלומר, נחשפו לתכני פיפ"א ברשתות החברתיות השונות, באתר האינטרנט הרשמי וכן באפליקציה הסלולרית.

לפי הנתונים של פיפ"א, מעל ל-107 מיליון איש ביקרו באתר המונדיאל הרשמי במהלך החודש האחרון ומעל ל-28 מיליון אנשים הורידו את האפליקציה הרשמית של המונדיאל לסמארטפונים. 113 מיליון גולשים ביקרו באתר פיפ"א דרך הסלולר. לפי המידע מפייסבוק, 451 מיליון משתמשים נחשפו למידע רשמי על המונדיאל, כלומר דרך העמודים הרשמיים השונים של פיפ"א והשיתופים שנעשו להם. פייסבוק הודיעה כי היא מעריכה את מספר הלייקים, התגובות והסטטוסים הקשורים לגביע העולם בסך של 3 מיליארד. "ידענו לגביע העולם תהיה השפעה עצומה על הרשת, אבל לא חשבנו שזה יגיע לרמה הזו", אמר ניק גרודין, מנהל שיתופי הפעולה הגלובליים של פייסבוק, "זו הייתה הרמה הגבוהה ביותר של שיחה בנושא מסוים ברשת החברתית מאז הקמתה".

והנה עוד הוכחות לכך שאכן מדובר ב"מונדיאל החברתי הראשון": חצי הגמר בין ברזיל לגרמניה הביא ל-35.6 מיליון ציוצים בטוויטר; מספר העוקבים באינסטגרם אחרי פיפ"א זינק מ-42,000 ל-900,000 עוקבים בתוך 31 ימים; החשבון של פיפ"א בטוויטר זכה ל-16 מיליון עוקבים. "זה בהחלט היה מונדיאל חברתי", טען ספ בלאטר, "האפליקציה הרשמית שלנו הפכה לאפליקציה הנפוצה ביותר באירוע ספורטיבי גדול ובמקביל חווינו זינוק עצום בפעילות ברשתות החברתיות השונות. הפלטפורמה הטכנולוגית הקיימת כיום מסייעת לנו לחלוק את חוויית גביע העולם בין אנשים רבים על פני הגלובוס".

מונדיאל 2014 מציג: מלא עד אפס מקום

עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד באותו נושא...

אליאנץ ארנה, ביתה של באיירן מינכן, מחכה גם לכם (צילום: Markus Unger_flickr_cc)

באיירן מינכן: לוח המשחקים המלא של עונת 2019/20

אחרי הזכיה באליפות שביעית ברצף, הבווארים ממש לא הנמיכו ציפיות. כשהולכים בעקבות באיירן מינכן לוח …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים