יום שישי , 29 מרץ 2024
בית | הכי שווה | מאירופה עד ניו יורק ב-3 שעות

מאירופה עד ניו יורק ב-3 שעות

היורש של הקונקורד כבר בדרך. חברת התעופה אריון הצטרפה לאיירבוס ליצירת מטוס שישייט במהירות 1.6 מאך

פרויקט הקונקורד הושבת מזמן, אבל טיסה מהירה ברחבי העולם היא לא חלום שנזנח. חברת התעופה האמריקאית אריון (aerion) משתפת פעולה עם איירבוס במטרה ליצור את הדבר הבא בתחום. מדובר ב-AS2, מטוס מנהלים שישייט במהירות 1.6 מאך.

שדות תעופה עם גלישה בחינם

המטוס החדש, אם כן, יגיע למהירות שיוט של 1,958.5 קמ"ש – כפול מהמהירות של מטוסים אזרחיים כיום וכמעט במהירות שהשיג הקונקורד המנוח (2,172 קמ"ש) טרם לכתו המתוקשרת. בשמי ארצות הברית חל איסור לטוס מהר ממהירות הקול ולכן ה-AS2 יוכל גם לטוס במהירויות נמוכות (כ-1,213 קמ"ש), מה שלא אמור לפגוע באטרקטיביות שלו או ביעד של הגעה מלונדון עד ניו יורק או להיפך בתוך 3 שעות בלבד.

"זהו צעד משמעותי קדימה עבור חברת אריון", הודה יושב ראש החברה, רוברט באס, בהודעה שפורסמה לכלי התקשורת. "המהלך שם אותנו על המסלול הנכון בדרך להגשמת המטרה שלנו – השקת מטוס המנהלים העל-קולי הראשון ב-2021".

מהיר בחוץ, מפנק מבפנים. ה-AS2 של אריון (aerion)
מהיר בחוץ, מפנק מבפנים. ה-AS2 של אריון (aerion)

מנכ"ל אריון דאג ניקולס טען שכל הקשיים הטכניים הוסרו, תיאר את הנחיצות בשיתוף הפעולה עם איירבוס והסביר בראיון ל"בלומברג" כי המטוס החדש יטוס בארה"ב מתחת לרף מהירות הקול, יגביר עד 1.6 מאך מעל האוקיינוס ומעל אירופה יוכל לטוס במהירות 1.2 מאך מבלי ליצור בום על-קולי.

עלות ה-AS2 נקבעה על 100 מיליון דולרים, כאשר היעד לתחילת טיסות הוא 2019 וקבלת האישור הסופי והשקת הפעילות המסחרית הוצבה ב-2021. במקביל, שתי חברות נוספות כבר מנסות כיום לייצר מטוס מנהלים שיגיע למהירויות על-קוליות. ספייק איירוספייס מכוונת גם היא למהירות של 1.6 מאך, בעוד מטוס SonicStar של הייפרמאך הבריטית אמור להגיע עד שיוט ב-4 מאך (4,184.3 קמ"ש).

המיזמים החדשים כולם מכוונים למטוסי מנהלים בעקבות הקריסה של פרויקט הקונקורד. הטיסות של מטוס הנוסעים האגדי הופסקו ב-2003 לאחר ירידת רווחים משמעותית שנבעה מעלויות תפעול גבוהות, מחירים מרקיעי שחקים וירידה בביקוש. אולי בצורה אקסקלוסיבית יותר זה יעבוד.

עוד באותו נושא...

לוח המשחקים המלא של ליגת האלופות: עונת 2023/24

שלב הבתים ושמינית הגמר כבר מאחורינו – וכעת הגיעו רגעי ההכרעה. רבע גמר ליגת האלופות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *