יום שישי , 29 מרץ 2024
בית | כללי | הפקרות: ברזיל לא הספיקה להכין מעבדות לבדיקת סמים
המבחנות יטוסו, התשובות יתעכבו (צילום: pixabay)

הפקרות: ברזיל לא הספיקה להכין מעבדות לבדיקת סמים

מונדיאל 2014 עוד לא התחיל וכבר התגלה עוד מחדל: המעבדה בריו לא עומדת בתקן, המבחנות יישלחו במטוס לשווייץ

לא מעט טענות ותהיות הושמעו בעבר ויושמעו בימים הקרובים בכל הנוגע להכנות של ברזיל למונדיאל הקרוב בכל הנוגע לאיצטדיונים ותשתיות נוספות. אולם, כנראה שהידיעה הבאה היא באמת כבר מוגזמת. הפקרות אמיתית. ברזיל לא הספיקה להכשיר ולהכין בזמן את המעבדות שיבדקו בחודש הקרוב הימצאות של חומרים אסורים בקרב הכדורגלנים שיקחו חלק בגביע העולמי.

המעבדה המרכזית בריו דה ז'נרו נכשלה במספר בדיקות פתע שקיימה WADA, הסוכנות למניעת סימום בספורט. הבדיקות שייאספו יועברו במטוס מיוחד לשווייץ וייבדקו לגילוי חומרים אסורים במעבדה הראשית בלוזאן, כך דיווחה לאחרונה סוכנות הידיעות "בלומברג".

מייקל דהוג', רופא ספורט בכיר בפיפ"א, התייחס לסוגיה: "עד עכשיו היינו יכולים לקחת דגימות ממשחק אחד ולהספיק לאתר חומרים לפני המשחק הבא של אותה נבחרת. עכשיו המצב שונה. אנחנו נספיק לאתר חומרים אסורים בחלק מהמשחקים, לא בטוח שבכולם". המשמעות היא ששחקן שנטל חומרים אסורים יוכל במקרים מסוימים להספיק ולשחק משחק נוסף במדי נבחרתו בטרם יתבררו התוצאות של בדיקות הדם והשתן שעבר.

בפיפ"א טענו כי כבר בנובמבר האחרון הם צפו כי המעבדה בריו מיועדת לקבל את האישורים הנדרשים רק לקראת המשחקים האולימפיים ב-2016, כך שהיה ברור כי הדגימות תיבדקנה בלוזאן. דובר WADA, בן ניקולס, מסר בתגובה לבלומברג: "אין לנו שום דאגות וחששות מהתוכנית נגד סימום בגביע העולמי. זו התוכנית הענפה והרחבה ביותר שנקבעה אי פעם במונדיאל".

כל השחקנים מהסגלים הסופיים של פיפ"א יעברו בדיקות לגילוי חומרים אסורים לפני פתיחת המונדיאל בברזיל. בנוסף, שני שחקנים מכל נבחרת ייבדקו אקראית לאחר כל אחד מ-64 המשחקים בגביע העולמי. קרוב ל-1,000 דגימות יילקחו מהספורטאים במהלך הטורניר כולו.

לוח השידורים

עוד באותו נושא...

פריז 2024, לוח המשחקים המלא (אתר פיפ"א)

טורניר הכדורגל האולימפי – פריז 2024 – לוח המשחקים המלא

אחרי 48 שנים, לראשונה מאז מונטריאול 1976, נבחרת ישראל תיקח חלק בטורניר כדורגל הגברים במשחקים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *