יום רביעי , 27 מרץ 2024
בית | איטליה | סן סירו – מילאנו
אולי ניפגש בסן סירו. כרטיסים לגמר ליגת האלופות (צילום: Nikos Roussos_flickr_cc)

סן סירו – מילאנו

סן סירו, מקדש הכדורגל שהחל את דרכו בין מלחמות העולם הפך לאחד האיצטדיונים המפורסמים בתבל. כל מה שצריך לדעת

סן סירו, מילאנו
מקומות ישיבה: 80,018
נחנך: 1926
כתובת: ויה פיקולומיני 5, מילאנו

נשיא מילאן פיירו פירלי החליט להפוך את איזור סן סירו במילאנו למרכז ספורט וחברה. ביוזמתו, ב-1925 החלה בניית איצטדיון חדש צמוד להיפודרום של מירוצי הסוסים. זו הייתה ראשית דרכו של "מקדש הכדורגל", כפי שהוא מכונה כיום, שהפך לאחד האיצטדיונים המפורסמים בעולם.

ברנבאו, אולד טראפורד או קאמפ נואו? כל מה שצריך לדעת כאן – ספורטור איצטדיונים

בחסות עידוד הספורט בתקופת השלטון הפאשיסטי, הלכה וגדלה כמות האוהדים בקצב מסחרר וב-1935 רכשה עיריית מילאנו את המתקן והחלה בתכניות להרחיבו. המטרה הייתה לבנות איצטדיון עצום מימדים שיכול היה להכיל 150 אלף צופים, אבל בסופו של דבר נבנתה טבעת אחידה אחת והתכולה צמחה מ-35 אלף צופים ל-55 אלף ב-1939.

סן סירו, אחד האיצטדיונים הגדולים באירופה (צילום: calcio-streaming-flickr-cc)
סן סירו, אחד האיצטדיונים הגדולים באירופה (צילום: calcio-streaming-flickr-cc)

אחרי מלחמת העולם השניה, ובעקבות ההרס הרב והמשבר הכלכלי, הפך האיצטדיון גם לביתה של היריבה העירונית אינטר. ב-1955 החל מיזם הרחבה חדש, במהלכו נבנתה מסגרת תומכת חיצונית שאיפשרה את בניית טבעת יציעים עליונה והתכולה צמחה ל-100 אלף מקומות. מטעמי בטיחות, זמן לא רב לאחר מכן המספר הצטמק ל-85 אלף צופים, כ-60 אלף מתוכם בישיבה והיתר בטריבונות עמידה. ב-1957 הותקנה במקום מערכת תאורה ועשור לאחר מכן גם לוח תוצאות חשמלי.

גמר האלופות הראשון שנערך בסן סירו (1965) הפגיש את אינטר המקומית עם בנפיקה ליסבון (0:1) וחמש שנים לאחר מכן ניצחה שם פיינורד את סלטיק (1:2). במפתיע, במהלך יורו 1968 לא נעשה שימוש באיצטדיון, שקיבל הזדמנות באליפות אירופה שנערכה באיטליה ב-1980. באותה שנה זכה המתקן לכינויו הנוכחי על שם שחקן העבר האגדי ג'יוזפה מיאצה, שכיכב במדי מילאן ואינטר וגם זכה בשני גביעי עולם במדי נבחרת איטליה.

לקראת גביע העולם 1990 הוחלט לערוך שיפוץ נרחב נוסף במקום. 11 מגדלים עגולים נבנו במטרה לתמוך בטבעת יציעים שלישית ובגג חדש, שדרוג שהגדיל את התכולה ל-85.7 אלף מקומות. במשחק הפתיחה של הטורניר הדהימה קמרון את המחזיקה המכהנת ארגנטינה כאשר ניצחה את דייגו מראדונה וחבריו 0:1 משער של פרנסואה אומאם-ביאיק.

מפת סן סירו, איפה אתם רוצים לשבת? (האתר הרשמי)
מפת סן סירו, איפה אתם רוצים לשבת? (האתר הרשמי)

שיפוצים נוספים נערכו בהמשך הדרך וב-2001 גברה שם באיירן מינכן על ולנסיה בגמר ליגת האלופות. בעשור האחרון הכריזו אינטר וגם מילאן על תכניות לבנות איצטדיון פרטי חדש ולעזוב את סן סירו, אבל נבחנה גם האפשרות שאחת מהן תעזוב והשניה תישאר במתקן הוותיק. בינתיים גם גמר ליגת האלופות 2016 נערך בסן סירו.

סיור באיצטדיון ובמוזיאון
המוזיאון באיצטדיון משותף למילאן ואינטר ופתוח 7 ימים בשבוע מ-10:00 עד 18:00, כאשר מדי 20 דקות יוצא סיור מודרך מאיזור הכניסה. בימי משחקים לא נערכים במקום סיורים וגם שעות הכניסה למוזיאון משתנות לפי אילוצים שונים, כך שתמיד מומלץ להתעדכן באתר הרשמי לפני שמגיעים. סיור באיצטדיון כולל כניסה ליציעים, לחדרי ההלבשה, לאולם מסיבות העיתונאים וגם לחדרי האירוח, כאשר כדאי לתכנן לפחות 40 דקות במקום.
כמה זה עולה? על סיור באיצטדיון יחד עם כניסה למוזיאון תשלמו 13 יורו, כאשר כרטיס כניסה למוזיאון בלבד עולה 7 יורו (יש להתעדכן בנוגע לתעריפים באתר הרשמי).

איך מגיעים?
סן סירו ממוקם במערב מילאנו, כחמישה קילומטרים ממרכז העיר וכשבעה קילומטרים מתחנת הרכבת המרכזית. קו MM1 (האדום) ברכבת התחתית עד תחנת לוטו, הסמוכה למקום. בימי משחקים יש שאטל שאוסף משם אוהדים לאיצטדיון. באוטובוס: קו 49 מפיאצה טיראנה עד פיאצה אקסום.
ברכב: אם מגיעים מטורינו על כביש A4, מגנואה (A7) או מבולוניה (Autostrada del Sole), יש לעלות על כביש הטבעת המערבי של העיר (Tangenziale Ovest) ולרדת ביציאה 3 לווייה נובארה. משם יש שילוט לאיצטדיון.

סן סירו, כאן ייערך גמר ליגת האלופות 2016 (צילום: Jose Hidalgo_flickr_cc)
סן סירו, כאן ייערך גמר ליגת האלופות 2016 (צילום: Jose Hidalgo_flickr_cc)

עוד באותו נושא...

פריז 2024, לוח המשחקים המלא (אתר פיפ"א)

טורניר הכדורגל האולימפי – פריז 2024 – לוח המשחקים המלא

אחרי 48 שנים, לראשונה מאז מונטריאול 1976, נבחרת ישראל תיקח חלק בטורניר כדורגל הגברים במשחקים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *