אלופת ספרד אמנם נאבקת במירוץ לעוד תואר, אבל כבר למדה היטב איך לגלוש בכיף ברשת עם עליה של 512%
אתלטיקו מדריד צומחת בקצב מסחרר. לצד נתונים מרשימים על רישום חברים חדשים למועדון, מתברר שאלופת ספרד היא הקבוצה שהציגה את הצמיחה הגדולה ביותר בשנה האחרונה ברשתות החברתיות. ומדובר בזינוק מטאורי.
ברצלונה הקבוצה הכי אהודה ברשתות החברתיות. מה עם יונייטד וריאל?
13 מיליון חברים ברשתות החברתיות יש לאתלטיקו מדריד, המועדון שהציג את העליה הגדולה ביותר בפייסבוק במהלך 2014 – קפיצה מדהימה של 512 אחוזים. מדובר בגידול מרשים יותר מאשר הציגו פאריס סן ז'רמן (120%), באיירן מינכן (127%), ריאל מדריד (64%) וברצלונה (55%).
על פי "אס", גם בטוויטר הציגה אתלטיקו מדריד עליה מרשימה במיוחד. הקולצ'ונרוס הפכו במהלך השנה החולפת למועדון שרשם את הקפיצה השלישית בגובהה – 133 אחוזים לסך של 1.4 מיליון עוקבים. בפייסבוק אלופת ספרד התהדרה רק לפני כשנה בכך שעברה את רף מיליון החברים, כיום יש לה 10.3 מיליון.
בזכות הצמיחה בשנה האחרונה, אתלטיקו מדריד עקפה אלופות מענפים אחרים בכל הנוגע להצלחה ברשתות החברתיות. אלופת ה-NBA סן אנטוניו ספרס מחזיקה ב-5.6 מיליון חברים בפייסבוק ו-900 אלף עוקבים בטוויטר, קבוצת מרצדס בפורמולה 1 משכה 9.4 מיליון חברים בפייסבוק ומיליון עוקבים בטוויטר ואלופת הסופרבול ניו אינגלנד 6.2 מיליון חברים ו-1.2 מיליון עוקבים.
לצד ההצלחות על המגרש, שהתבטאו בעיקר בזכיה באליפות ספרד ובהעפלה לגמר ליגת האלופות 2014, אפשר לייחס את הצמיחה החברתית המרשימה של אתלטיקו מדריד פשוט לשינוי תפישה. במועדון החלו להשקיע יותר בהגדלת התפוצה העולמית והפניה לקהל ברשתות חברתיות, במבצעים לאוהדים, בהגדלת כמות החברים ובחדירה לשווקים חדשים. דוגמא מצוינת ניכרת מזהות שני השחקנים עם הכי הרבה תפוצה ברשתות החברתיות, הכוכב החוזר פרננדו טורס (מעל ל-2.6 מיליון) וראול חימנס המקסיקני (מעל מיליון).
ברזיל
מקסיקו
טורקיה
ספרד
קולומביה
אינדונזיה
אלג'יריה
מרוקו
ארגנטינה
הודו