סקר חדש שכלל 5,000 נשאלים בבריטניה ובברזיל מצא איזו נותנת חסות הצליחה יותר מכולן בשותפות עם גביע העולם
מרבית הצרכנים בבריטניה אמרו כך, גם רוב מכריע מהברזילאים ועם מספרים קשה להתווכח. המותג הכי מזוהה עם גביע העולם הוא "קוקה קולה", כך קובע סקר חדש ומקיף שערך מילוורד בראון וכלל 5,000 משתתפים ברחבי הממלכה המאוחדת ומארחת מונדיאל 2014.
פורבס: מחקר חדש קובע מה המועדון ששווה הכי הרבה
על פי ממצאי המחקר, 81 אחוזים מהנשאלים בבריטניה הצביעו על חברת המשקאות כנותנת חסות לגביע העולם, בעוד שבברזיל עמד שיעור המשתתפים שקשר בין "קוקה קולה" למונדיאל על 92 אחוזים. מדובר בהצלחה שיווקית אדירה של החברה, כאשר בין נותני החסות אפשר למצוא גם חברות ענק כמו "אדידס", "סוני", "ויזה", קונצרן "יונדאי-קיה מוטורס", חברת הדלק "קסטרול" וחברת התעופה "אמירייטס".
הסקר אף מראה כי לפני הטורניר האחרון זיהו מרבית המשתתפים במחקר את חברת כרטיסי האשראי "מאסטר קארד" כבעלת קשר לכדורגל בין-לאומי בעקבות השותפות שלה עם ליגת האלופות של אופ"א, אבל המונדיאל חולל שינוי וחברת "ויזה" הפכה להיות מזוהה יותר עם הענף.
על פי המחקר, "ויזה" קיבלה דחיפה משמעותית בעקבות הצגתה כנותנת חסות רשמית וזכתה לעליה של 300 אחוזים בסקר שמדד התייחסות חיובית למותגים לפני ואחרי מונדיאל 2014. מותגים נוספים שהשתדרגו בעקבות הטורניר הם חברת התעופה "בריטיש איירווייז", החברה הסינית "יינגלי" והחברה הברזילאית "TAM".