לאיזה משחק טסו הכי הרבה ישראלים, לאן חוזרים למנה נוספת וכמה מאיתנו גם היו במונדיאל? מספרים של מעצמה
גביע העולם, פיינל פור עם מכבי תל אביב, ליגת האלופות, קלאסיקו, ושבוע חג המולד. 2014 הייתה שנה מלאת אירועים ספורטיביים שאיפשרו לציבור התיירים הישראלי לעשות צ'ק-אין ולהפגין נוכחות באיצטדיונים, בכיכרות וברגעים הגדולים ביותר שיש לספורט העולמי להציע. לקראת 2015, שצפויה גם היא להיות רוויית הזדמנויות לראות ספורט מעבר לים, אתר ספורטור מרכז את הנתונים המרכזיים של תיירות הספורט הישראלית בשנה האחרונה.
כך תשלבו בין ליגת האלופות, קלאסיקו ומכבי ת"א ביורוליג
ראשית נציין כי כבר בחודש ספטמבר העריכה חברת איסתא ספורט, על פי כתבה באתר monitour, כי לא פחות מ-60 אלף ישראלים יוצאים מדי שנה לצפות באירועי הספורט ברחבי העולם. הרוב המוחלט עושה זאת על מנת לצפות במשחקי כדורגל גדולים באירופה. הנה סיכום 2014 בתיירות ספורט.
האירוע המרכזי: פיינל פור היורוליג
ההגעה של מכבי תל אביב למדיולאנום פורום במילאנו, שם נערך פיינל פור היורוליג האחרון, הקפיצה את האוהדים לשמיים. ולמטוסים. רכבת אווירית מרשימה יצאה מנתב"ג ל-MXF של מילאנו כדי לתמוך בחבורה של דייויד בלאט, שגם סיימה את האירוע היוקרתי עם זכיה בתואר. 6,000 אוהדים צבעו את הפורום, את כיכר דואומו וכל פינה במילאנו בצהוב וצפו בניצחון הדרמטי על צסק"א בחצי הגמר. 1,500 נוספים הצטרפו אליהם וחזו בצהובים מדהימים גם את ריאל מדריד בגמר. סך הכל: 7,500 צופים. אז עשו כבוד לאלופת אירופה. לכו תדעו, אולי גם פיינל פור 2015 יהיה חגיגה.
קלאסיקו: מעל ל-5,000 ישראלים בשלושה מפגשים
אין מה לומר, הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד הוא עדיין המשחק האהוב ביותר על התיירים הישראלים. מנתוני חברת Livetickets עולה כי למעלה מ-1,200 ישראלים טסו לצפות בקלאסיקו האחרון, שנערך בסנטיאגו ברנבאו ב-26 באוקטובר. בנוסף, כ-3,000 ישראלים טסו לצפות ב-3:4 האדיר של ברצלונה על ריאל ב-23.3. בגמר הגביע בין הקבוצות שנערך בוולנסיה ב-16.4 נכחו כאלף ישראלים.
גם ההזדמנות לצפות בדרבי המדרידאי הפכה לקורצת עבורנו. 500 ישראלים צפו בצמד משחקי הסופרקופה בבירה הספרדית בחודש אוגוסט האחרון.
מונדיאל: מי צריך את הנבחרת?
נבחרת ישראל של אלי גוטמן אמנם כשלה בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2014, אבל זה לא מנע מאלפי ישראלים לעשות את הדרך הארוכה כדי לקחת חלק בחגיגה הגדולה בארץ הסמבה. על פי ההערכות, כ-4,500 ישראלים צפו במשחקי גביע העולם, ונהנו מכל רגע. על פי חברת Ticketingo, המשחקים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים היו גמר המונדיאל (גרמניה-ארגנטינה), ספרד-הולנד וגרמניה-פורטוגל בשלב הבתים. יש לציין שרבים עשו זאת דרך שיטת המכירה הנוחה של פיפ"א, שאיפשרה רכישת כרטיסים באופן עצמאי באינטרנט.
אגב, המונדיאל אפשר לבחון היכן ממוקמת תיירות הספורט הישראלית. ובכן, כנראה שבמקום טוב. ישראל דורגה במקום ה-17 בעולם מבחינת רכישת הכרטיסים לגביע העולם – מדובר במקום השני מבין מדינות שנבחרתן לא הגיעה כלל לטורניר, אחרי קנדה.
גמר ליגת האלופות: משחק אטרקטיבי, עיר לא אידיאלית
הגמר של 2014 הפגיש את ריאל ואתלטיקו לדרבי מדרידאי נוסף, אך המיקום (ליסבון) היה לא אידיאלי עבור התייר הישראלי. ליסבון עיר יקרה, המחירים בבתי המלון האמירו לשחקים וגם הטיסות אינן זולות. כל זה הביאו למספר צנוע של 1,000 ישראלים שנסעו למשחק הגמר. אפשר להמר בבטחה כי גמר ליגת האלופות 2015 בברלין ימשוך לפחות פי שלושה.
נתונים נוספים
– 700 אוהדים ליוו את מכבי ת"א ללרנקה במוקדמות ליגת האלופות מול מאריבור.
– 1,500 ישראלים הגיעו לקאמפ נואו למשחק בין ברצלונה לאתלטיקו מדריד, שהעניק בסופו של דבר את האליפות לקולצ'ונרוס.
– והנה נתון חם מהתנור: כ-2,000 ישראלים טסו לשבוע משחקי חג המולד באנגליה ובעיקר נהנו משלל המשחקים שיש ללונדון להציע עם צ'לסי, ארסנל, ווסטהאם וטוטנהאם. גם משחקיה של מנצ'סטר יונייטד משכו לא מעט צופים.
ומה הלאה?
היעדים האטרקטיביים ביותר בשנה הקרובה צפויים להיות פיינל פור 2015 במדריד (אם מכבי ת"א תעפיל), גמר ליגת האלופות בברלין, קלאסיקו בברצלונה בחודש מרס ומשחקי קופה אמריקה שייערכו בצ'ילה.
*הנתונים באדיבות חברת Livetickets