מארחת מונדיאל 2014 מצפה לקפיצה של 37 אחוזים במכירת המשקה. הממשלה המקומית כבר העלתה את המס על אלכוהול
כדורגל ובירה הולכים ביחד. על זה אין ויכוח. בברזיל נערכים לא רק ל-64 המשחקים ו-600 אלף התיירים האורחים, אלא גם לגידול עצום בצריכת המשקה המשכר. ב-2013 ברזיל הייתה יצרנית הבירה השלישית בעולם וכעת במדינה כבר מצפים ל"בירה-בום", להגדרתם, במהלך המונדיאל.
על פי ההערכות, צריכת הבירה במהלך גביע העולם תזנק ב-37 אחוזים (!), כאשר המכירות במהלך החודש הקרוב יעמדו על 1.8 מיליארד ריאל, כ-816 מיליון דולרים. אגב, במהלך המונדיאל הקודם בדרום אפריקה, מכירות הבירה בברזיל טיפסו ב-15 אחוזים.
ואם זה לא מספיק, נראה כי לאלכוהול וכדורגל יש גם השפעה על החלטות הממשלה בברזיל. הממשלה, בראשות הנשיאה דילמה רוסף, החליטה על העלאת המס על המשקאות החריפים, אך לאור מחאת בעלי מבשלות הבירה, הוחלט לדחות את הגזירה עד לאחר מונדיאל 2014.
בדומה למה שיהיה על כר הדשא, גם בשוק הבירות צפוי קרב מרתק בין הבירות המקומיות (למשל, "בראהמה") לבין באדווייזר האמריקאית, שמוגדרת כאחת מנותנות החסות של פיפ"א במונדיאל. אם בפאבים וברחובות בערים האוהדים יוכלו לרכוש בירות מקומיות, הרי שבמתחמי האוהדים ובאיצטדיונים השונים, ניתן יהיה לרכוש רק את הבירה האמריקאית. בכל מקרה, תהיו בטוחים שבמקרה הזה כולם ירוויחו, והרבה.