יום חמישי , 28 מרץ 2024
בית | הכי שווה | הערים שחובה לבקר ב-2015
וושינגטון די.סי. הכי שווה ב-2015 (צילום: Nicolas Raymond_flickr_cc)

הערים שחובה לבקר ב-2015

מדריך "לונלי פלאנט" דירג את 10 היעדים הכי שווים לביקור בשנה הקרובה. הרים, ים או מוזיאונים. רק תבחרו

מגזין "לונלי פלאנט" נחשב ל"תנ"ך של המטיילים" ומדי שנה מתפרסם בו דירוג 10 הערים הכי שוות לביקור בשנה הקרובה. לא מדובר בהכרח במקומות הכי יפים או המתויירים ביותר, אלא ביעדים שבתקופה המדוברת מומלץ במיוחד להגיע אליהם. והרשימה בהחלט אטרקטיבית.

הייתם באירוע ספורט בחו"ל? כתבו ונפרסם את הטור שלכם – הפרטים כאן

10. טורונטו (קנדה)
רבע מיליון תיירים צפויים להגיע בשנה הקרובה לאחת הערים הרב-תרבותיות ביותר מסביב לכדור. מסעדות טובות, ארכיטקטורה מרשימה, ניקיון ו-140 שפות שמדוברות ברחובותיה. בקרוב גם ייערכו שם משחקי פאן-אמריקה, האירוע האולימפי של היבשת, וגם רכבת חדשנית משדה התעופה מבטיחה הגעה נוחה יותר ומהירה יותר. למרבה הצער, גם עזיבה.

9. צ'נאי (הודו)

צ'נאי. אם ככה נראית התחנה המרכזית, איך נראים המקדשים? (צילום: PlaneMad_flickr_cc)
צ'נאי. אם ככה נראית התחנה המרכזית, איך נראים המקדשים? (צילום: PlaneMad_flickr_cc)

רצועת חוף עמוסה, תעשיית הסרטים השניה בגודלה בהודו (קוליווד), מוסדות לימוד ריקוד הודי קלאסי וגם מוזיאונים, מקדשים ומבצרים מתקופת השלטון הבריטי הם הבסיס. אל כל אלה תוסיפו רכבת תחתית חדשה שתאפשר לנוע בסביבה ממוזגת בזמן שבחוץ נוטפים מזיעה.

8. וינה (אוסטריה)

בית האופרה של וינה, עיר מפנקת (צילום: Miguel Mendez_flickr_cc)
בית האופרה של וינה, עיר מפנקת (צילום: Miguel Mendez_flickr_cc)

150 שנה אחרי הקמת שדרת הרינגשטראסה על ידי הקיסר ההבסבורגי, צפויים לא מעט אירועים חגיגיים בעיר היפהפיה הזו. ארכיטקטורה מרהיבה, התניידות נוחה, אוכל איכותי, מאות שנות תרבות ואפילו גם שגריר ישראלי שמככב בליגת הכדורגל (חלוץ הנבחרת עומר דמארי).

7. סולסברי (אנגליה)
בעוד פחות משנה יצוין בעיר הציורית הזו אירוע מיוחד במינו: 800 שנים לחתימת המגנה כרטה, כתב הזכויות שהעניק המלך ג'ון לנתיניו ב-1215. המסמך המקורי, הראשון בו בן מלוכה התחייב בכתב לשמור על זכויות אזרחים ובכך להגביל את כוחו, עדיין נשמר במקום. מדובר ביעד נהדר בדרך לסטונהנג' בו ייערכו מספר אירועי תרבות בשנה הקרובה. ואם רוצים לראות קצת כדורגל, גם פורטסמות', סאות'המפטון ואפילו לונדון לא רחוקות.

6. פלובדיב (בולגריה)
במרכז המשולש בין סלוניקי, ורנה וסופיה אפשר למצוא את העיר השניה בגודלה בבולגריה, שהופכת ממש לפנינת חן נדירה. יעד שמשלב באופן נפלא בין חדש לישן, מאחר שישבה על נתיב תחבורה מרכזי בתקופה הרומית. איזור קניות ובמרכזו תיאטרון רומי, שלל מסעדות וגם סצנה שוקקת של חיי לילה.

5. ואלטה (מלטה)

ואלטה, ברית מלטה. נוח וזול (צילום: Berit Watkin_flickr_cc)
ואלטה, ברית מלטה. נוח וזול (צילום: Berit Watkin_flickr_cc)

450 שנה אחרי יום הניצחון נגד המצור העות'מאני, במדינת האיים הציורית חוגגים עוד עובדה: לא רק ישראלים גילו את התיירות במקום. השיפוץ הנרחב שניהל במקום אדריכל איטלקי נודע וזרם המזומנים שהגיע יחד עם התיירים שידרגו את מלטה, שמציגה היסטוריה עשירה בקרבות, מסדרי אבירים, שודדי ים ומסעות כיבוש. ויש גם טיפ: קפצו לביקור בבית הפרלמנט.

4. צרמאט (שווייץ)
לרגלי הר מטרהורן, שכמעט דוקר את כיפת השמיים עם פסגתו המחודדת, שוכנת עיר ציורית עם הווי חורפי משלה. לפני 150 שנה טיפסה המשלחת של המטפס הבריטי אדוארד וימפר לפסגה במסע מפרך ובקרוב ייערכו מספר אירועים לציון אותו צעד אמיץ. יופי של מקום לחובבי סקי, טיפוס הרים ויתר אנשים שאוהבים מזג אוויר קריר. אגב, במרחק נסיעה לא ארוכה מדי תוכלו להגיע לטורינו ומילאנו – אופנה למין החזק, כדורגל איכותי לסמרטוטים.

3. מילאנו (איטליה)

סן סירו, גמר ליגת האלופות יחזור למילאנו ב-2016 (צילום: calcio-streaming-flickr-cc)
סן סירו, גמר ליגת האלופות יחזור למילאנו ב-2016 (צילום: calcio-streaming-flickr-cc)

ואם כבר עסקנו במילאנו, אז שנה לאחר פיינל פור היורוליג הגיע לעיר בצפון איטליה אירוע גדול בהרבה. מדובר בתערוכת האקספו היוקרתית, שבין מאי לאוקטובר תציע שלל תצוגות של, אופנה, אוכל, עסקים ותרבות. אל תפספסו גם את קתדרלת הדואומו, כנסיה בכיכר המרכזית של העיר שמשך בנייתה ארך כ-600 שנים. וכן, גם משחק כדורגל בסן סירו זו אופציה לגיטימית מאוד.

2. אל צ'אלטן (ארגנטינה)

פסגת פיץ רוי ליד אל צ'אלטן. פנינת טבע בארגנטינה (צילום: Matthew Roth_flickr_cc)
פסגת פיץ רוי ליד אל צ'אלטן. פנינת טבע בארגנטינה (צילום: Matthew Roth_flickr_cc)

עיירה שהוקמה לפני שלושים שנה בלבד וחולשת על איזור הקרחונים הגדול ביותר מחוץ לאנטרקטיקה. איזור בתולי למדי בפטגוניה ונקודת מוצא לכמעט כל טיול באיזור – ברכב, ברגל או אפילו חתירה בקיאקים באגמים הסמוכים. עד עכשיו, לא רבים שמעו על המקום. סעו לפני שזה ישתנה.

1. וושינגטון (ארצות הברית)
לחובבי ההיסטוריה בטווח הבינוני-קצר (קנה מידה ישראלי, בכל זאת), זו אחת הערים הכי שוות לביקור ובוודאי בשנה הקרובה. ב-2015 יציינו בבירה האמריקאית 150 להתנקשות באברהם לינקולן במגוון אירועים ותצוגות מרתקות, וזאת רק נקודת אור קטנה בשנה שאמורה להיות מוארת במיוחד. מרכז מבקרים חדש נפתח בבית הלבן, מוזיאון המית'סוניאן מרתק, אתרי השלטון מרשימים וגם הכדורסל משתפר. נסו לתפוס משחק NBA של הוויזארדס או להגיע בראש השנה האזרחית לנשיונאלס פארק, שם ייערך משחק הוקי קרח פתוח.

עוד באותו נושא...

הטירוף של מונדיאל הנבחרות יגיע גם למועדונים ב-2025? (צילום: ספורטור)

גביע העולם למועדונים 2025 – המונדיאל החדש של פיפ"א

מדי שנה פיפ"א מקיימת טורניר קטן בשם גביע העולם למועדונים, שכולל בדרך כלל 6 משחקים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *