אתלטיקו וריאל מדריד מתמודדות לא רק על הגביע הנכסף, אלא גם נאבקות על ערימה של מזומנים ושדרוג המותג
גמר ליגת האלופות הוא לא רק מאבק על תואר הקבוצה הטובה באירופה, אלא בעיקר קרב על יוקרה. מאבק על "זכויות ההתרברבות", קוראים לזה באמריקה. מאחורי הקלעים, זוהי בעיקר התמודדות כלכלית שקשורה לעוצמת המותג, הפצה גלובלית והגדלת ההכנסות.
אלופת אירופה לשנת 2014 לא רק תיקח לעצמה את הגביע בעל האוזניים הגדולות, אלא גם תכניס לקופתה 36.9 מיליון יורו ממענקים ישירים של אופ"א. הפדרציה האירופאית הבטיחה 8.6 מיליון יורו לכל קבוצה שהעפילה לשלב הבתים במפעל, והסכום רק תופח על פי מפתח קבוע מראש של פרסים על תיקו, ניצחון ומעבר שלב.
שתי הפינאליסטיות השנה, אתלטיקו וריאל מדריד, הבטיחו לעצמן בעצם ההעפלה לגמר מענק בסך 32.9 מיליון יורו לכל אחת. עליה לשמינית הייתה שווה 3.5 מיליון יורו, מעבר לרבע הניב 3.9 מיליון, העפלה לחצי תומחרה ב-4.9 מיליון והקפיצה לגמר כבר הכניסה 6.5 מיליון יורו.
ועדיין, הקבוצות הספרדיות עדיין בפיגור בכל הקשור לסכום ההכנסה הכולל. בשל שיטת חלוקת כספי זכויות השידור על פי ביקוש ותשלומים במדינות השונות, נציגות איטליה ואנגליה משלשלות לכיסיהן סכומים גדולים יותר בסיכום כל עונה באירופה.
על פי הנתונים שפירסמה אופ"א לגבי העונה הקודמת, ריאל מדריד הובילה את הדירוג בין הספרדיות עם הכנסות בסך 48.4 מיליון יורו, בעוד שברצלונה ספרה 45.5 מיליון. הקבוצה המכניסה ביותר מליגת האלופות בעונת 2012/13 הייתה בכלל יובנטוס, שנכנעה לבאיירן מינכן ברבע הגמר ועדיין קיבלה 65.3 מיליון יורו – 44.8 מיליון מתוכם מחלוקת כספי זכויות שידור. שניה בטבלה הייתה באיירן (55 מיליון) ואחריה דורטמונד (54.1) ומילאן (51.3).
2 תגובות
Pingback: לא כוחות? הפערים הכספיים בין ריאל מדריד לאתלטיקו - ספורטור
Pingback: גמר האלופות 2015 בברלין | ספורטור - ראשונים בתיירות ספורט