זו לא הכפשה, אלא עוד תואר שכוכב ריאל מדריד הצליח לקטוף. אם רוצים למכור משהו, כריסטיאנו הוא הפרזנטור שלכם
רוב אוכלוסיית כדור הארץ מכירה אותו, יש לו עשרות מיליוני מעריצים ברשתות החברתיות וגם כדור הזהב בו זכה השנה בהחלט עוזר. כנראה שכבר הבנתם במי מדובר, כי כריסטיאנו רונאלדו הוא השחקן עם הפוטנציאל השיווקי הגבוה ביותר. הכי ממוסחר, אם תרצו.
מחקר של חברת Repucom קובע כי כריסטיאנו רונאלדו עומד בראש דירוג הכדורגלנים עם הפוטנציאל השיווקי הגבוה ביותר. על פי מדד מיוחד שהורכב בחברה, נמדדו גורמים שונים המשפיעים על עוצמת המותג, ביניהם הישגים אישיים, חשיפה תקשורתית, מראה, הצלחה עסקית ועוד. ואין כמו הכוכב של ריאל מדריד.
בסקר המיוחד שערכה החברה התברר כי 83.9 אחוזים מהאוכלוסיה מזהה את כריסטיאנו רונאלדו, כאשר במדינות כמו איטליה, ספרד, גרמניה, טורקיה וארגנטינה הרף ניצב מעל 95%. מעבר לכך, 82.5% מהנשאלים טענו שהוא משקף טרנדים עדכניים כיום.
במקום השני, כמו במירוץ האחרון לכדור הזהב, נמצא ליונל מסי. הארגנטיני של ברצלונה מפגר בפער קטן יחסית אחרי כריסטיאנו ומוכר על ידי 76.07% מהציבור הרחב. את העשיריה הפותחת משלימים ארבעה שחקנים נוספים מהליגה הספרדית, שניים מהפרמייר-ליג האנגלית, אחד מהליגה הצרפתית ואחד מה-MLS – ליגת הכדורגל המקצוענית בארצות הברית.
השמות של יתר חברי העשיריה הפותחת מוכרים בהחלט גם הם, למרות שהמיקומים מעט מפתיעים. במקום השלישי במדד המשוקלל נמצא ג'רארד פיקה, בלם ברצלונה ונבחרת ספרד – דוגמן בזמנו הפנוי וגם בן זוגה של שאקירה. בהמשך אפשר למצוא (לפי הסדר) את פרננדו טורס, וויין רוני, אנדרס אינייסטה, ניימאר, איקר קסיאס, זלאטן איברהימוביץ' ותיירי הנרי.
גם ברשתות החברתיות כריסטיאנו רונאלדו מוביל בגדול עם 82 מיליון מעריצים בפייסבוק ו-26 מיליון עוקבים בטוויטר. לליאו מסי יש אמנם 57 מיליון מעריצים בפייסבוק, אבל את עמוד הטוויטר הוא הזניח אחרי שהגיע לשני מיליון עוקבים. מי שרק הולך ומתחזק בפן הזה הוא ניימאר, שמצייץ בלי הפסקה וכבר הגיע ל-11 מיליון עוקבים בטוויטר.