שידור ישיר ביותר ממאה מדינות, גל חיפושים באינטרנט ושערי עיתונים. ריאל ובארסה מוכיחות: טירוף ומלא צופים? לא רק בישראל
יש תחושה בשנים האחרונות שישראל חווה גל יוצא דופן של שגעון זמני. שהמרדף הבלתי פוסק אחרי ריאל מדריד או ברצלונה הוא טירוף מקומי חולף, לא יותר. תשכחו מזה, מדובר במגפה עולמית. השיא הוא כמובן מפגש הקלאסיקו הלוהט, שמושך צופים מכל מקום מסביב לכדור.
כ-1,200 ישראלים הגיעו לקלאסיקו במדריד
400 מיליון צופים במפגש בברנבאו – זו ההערכה שנעשתה בכלי התקשורת בספרד עוד לפני המשחק. שתי הקבוצות מחזיקות בשחקנים מ-14 מדינות שונות והקלאסיקו עצמו מועבר בשידור ישיר ביותר ממאה מדינות ברחבי העולם.
העובדה שהכוכבים הגדולים ביותר, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, קטפו את כדור הזהב ברציפות מאז 2008 רק מגבירה את האטרקטיביות של הקלאסיקו, מפגש שגם כך נהנה מפופולריות עצומה ויריבות טעונה. יום לפני המשחק, חיפוש המילה "קלאסיקו" בגוגל הניב 85 מיליון עמודים ו-1.5 מיליון חדשות.

על פי ניתוחים שנעשו בספרד, חלק גדול מההחלטה על זהות השחקנים שהוחתמו בשנים האחרונות נגעה לפתיחת דלת לשווקים חדשים. צירוף ניימאר כמובן היה גולת הכותרת של קיץ 2013, בעוד שבחלון ההעברות האחרון צורפה לקלחת כמות פוטנציאלית של כמעט 200 מיליון אנשים. ריאל מדריד וברצלונה צירפו כוכבים חדשים מקולומביה, מקסיקו, קוסטה ריקה ואורוגוואי ובכך הגדילו את הזיקה למועדונים ביבשת אמריקה באופן משמעותי.
מעבר לכך, מדובר גם כך בשני המועדונים עם ההכנסות הכי גבוהות בעולם וגם להכי פופולריים. לדוגמא, כל אחת מענקיות הכדורגל הספרדי גוררת אחריה כ-15 מיליון עוקבים בטוויטר. לעומתן, "רק" 3.7 מיליון עוקבים אחרי מנצ'סטר יונייטד, 1.96 מיליון אחרי יובנטוס ו-1.59 מיליון אחרי באיירן מינכן. טרנד מקומי? ממש לא.
ספורטור – ראשונים בתיירות ספורט אתר תיירות ספורט ראשון מסוגו – הבית לכל מי שחולם על טיול כדורגל מושלם. טיפים, לוחות משחקים חבילות וכרטיסים – חבילות לליגת האלופות, חבילות לשמינית גמר ליגת האלופות 2016. בואו לבקר
